PDA

View Full Version : Uyghuranisi German Mediyeside

Unregistered
15-06-06, 15:02
Bu maqala bir az koniken, emma körmigenler üchün yengi bolghachqa diqqitinglargha sunduq.

Portrait Rebiya Kadir

"Mutter der Uiguren"

Der weltweite Krieg gegen den Terrorismus liefert auch China Vorwände, um gegen die eigene muslimische Bevölkerung vorzugehen. Die Menschenrechtlerin Rebiya Kadir machte bei einem Besuch in der Deutschen Welle auf die Lage der etwa acht Millionen Uiguren in Chinas Nordwesten aufmerksam. Tobias Grote-Beverborg stellt sie vor.

| Bild:
Auf Europatour für die Rechte ihres Volkes: Rebiya Kadir | Die zierliche, in ihrem schwarzen Kleid und hochgestecktem Haar fast streng aussehende Bürgerrechtlerin strahlte, als sie zur Begrüßung im Funkhaus der Deutschen Welle neben anderen Präsenten auch einen Regenschirm überreicht bekam.

Entsprach dieses Geschenk doch ganz den Worten, mit denen sie einmal ihre Aufgabe beschrieben hatte: Sie wolle Mutter des uigurischen Volks sein‚ die Medizin für sein Leiden, das Taschentuch für seine Tränen und der Schirm, der es vor dem Regen schützt.

Dieser Aufgabe versucht die achtundfünfzigjährige Rebiya Kadir noch immer nachzukommen. Auch wenn die Mutter von elf Kindern dafür ein erfolgreiches Leben als reiche Unternehmerin aufgeben musste. Zu sehr berühre sie das Leiden des eigenen Volkes, dem die elementarsten Menschenrechte verwehrt würden, als dass sie tatenlos zusehen könne.

"Mein Volk will freie Bildung in seiner eigenen Sprache, und es möchte, dass die chinesische Regierung die uigurische Kultur und Traditionen akzeptiert und ihm dabei hilft, sie zu erhalten", erklärt Rebiye Kadir. "Außerdem will mein Volk am wirtschaftlichen Leben teilhaben und seine religiösen Freiheiten gewahrt wissen."

Von der Näherin zur Millionärin

Die Uiguren sind eine eigenständige, turk-sprachige ethnische Volksgruppe, deren Heimatland sich als Ostturkestan Ende der vierziger Jahre einer kurzen Periode der Selbstständigkeit erfreute, seit 1949 jedoch zur Volksrepublik China gehört.

Für ihren mutigen Einsatz saß Rebiya Kadir über fünf Jahre unter härtesten Bedingungen im Gefängnis - alleine zwei Jahre in Isolations- und Dunkelhaft. Erst auf internationalen Druck hin - vor allem aus den USA - kam sie im März dieses Jahres frei.

Dabei war Rebiya Kadir einst eine von den chinesischen Behörden hoch gelobte Modell-Bürgerin: Von der einfachen Näherin stieg sie zur Multimillionärin mit Geschäftsverbindungen in ganz Zentralasien auf.

1995 war sie als Delegierte bei der UN-Frauen-Konferenz in Peking zugegen und wurde sogar als Abgeordnete in das höchste Beratungsgremium für den chinesischen Volkskongress - der "Chinese People's Political Consultative Conference" (CPPCC) - berufen. Doch, so sagt sie, niemand wollte etwas vom Schicksal der Uiguren wissen:

"Während ich politisch nimmer höher aufstieg, erfuhr ich auch immer mehr über Menschenrechtsverletzungen in meiner Region. Ich konnte mein Volk nicht länger belügen oder der internationalen Gemeinschaft gegenüber die wahre Situation in meiner Heimat verschweigen. Also entschloss ich mich, Menschenrechtsaktivistin zu werden.

"Dafür musste ich mein Geschäftsunternehmen opfern, weil es von den Chinesen zerstört wurde. Aber ich hatte mich entschieden, statt eine erfolgreiche Geschäftsfrau lieber eine politische Aktivistin zu sein, die auf die Menschenrechtsverletzungen in China, vor allem aber in meinem eigenen Land, aufmerksam macht."

Europatour soll Aufmerksamkeit wecken

Über das Leiden der überwiegend muslimischen Uiguren ist international wenig bekannt: Laut amnesty international hat Peking dreitausend Uiguren unter dem Hinweis, sie seien Separatisten oder Terroristen, allein in der ersten Jahreshälfte inhaftiert. Rebiya Kadir spricht von einer Verfolgungskampagne der chinesischen Regierung unter dem Deckmantel der internationalen Terrorismusbekämpfung:

"Natürlich gibt es Widerstand gegen die chinesische Fremdherrschaft in meinem Land. Aber es ist ein friedlicher Widerstand - ohne Gewaltanwendung. Es werden keine Terrormethoden angewendet. Der Widerstand ist absolut friedlich, aber die chinesische Regierung will der Welt weismachen, dass die politische Bewegung der Uiguren gewalttätig sei. Aber das trifft einfach nicht zu!"

Um die Welt auf das Schicksal der Uiguren aufmerksam zu machen, suchte Kadir Anfang 2000 Unterstützung bei einer Gruppe durchreisender US-Kongressabgeordneten, denen sie Materialien über die Not der Uiguren in Xinjiang übergeben wollte. Dabei wurde sie verhaftet und wegen angeblicher Weiterverbreitung von Staatsgeheimnissen zu acht Jahren Gefängnis verurteilt.

Die Tatsache, dass fünf ihrer Kinder und ihr Ehemann in den Vereinigten Staaten leben, hat sicher die vorzeitige Entlassung aus der Haft begünstigt.

Zurzeit reist Rebiya Kadir durch Europa, um weiterhin auf die Lage ihrer Landsleute aufmerksam zu machen. In Deutschland will sie bei den Behörden gegen die drohende Abschiebung uigurischer Asylbewerber protestieren und ein uigurisches Verbindungsbüro eröffnen.

Tobias Grote-Beverborg

© DEUTSCHE WELLE/DW-WORLD.DE 2005

Qantara.de

Islam in China
Ethnisches Pulverfass in Hanan-Provinz
Noch ist die Ursache für die Unruhen in China zwischen der Bevölkerungsmehrheit der Han-Chinesen und der Hui-Minderheit nicht geklärt. Ein ethnischer Konflikt brodelt jedoch schon länger unter der Oberfläche. Von Kerstin Winter

China
Peking fordert Auslieferung islamistischer Aktivisten
Seit zwei Jahren ist China bemüht, den Kampf gegen die uigurischen Unabhängigkeitsbestrebungen mit dem weltweiten Anti-Terror-Kampf zu koppeln. Nun möchte Peking die Auslieferung islamistischer Aktivisten erreichen, die im Ausland leben, unter anderem in Deutschland.

Pressemitteilung von Human Rights Watch über die Situation der Uiguren

Unregistered
15-06-06, 15:08
Bu maqala bir az koniken, emma körmigenler üchün yengi bolghachqa diqqitinglargha sunduq.

Portrait Rebiya Kadir

"Mutter der Uiguren"

Der weltweite Krieg gegen den Terrorismus liefert auch China Vorwände, um gegen die eigene muslimische Bevölkerung vorzugehen. Die Menschenrechtlerin Rebiya Kadir machte bei einem Besuch in der Deutschen Welle auf die Lage der etwa acht Millionen Uiguren in Chinas Nordwesten aufmerksam. Tobias Grote-Beverborg stellt sie vor.

| Bild:
Auf Europatour für die Rechte ihres Volkes: Rebiya Kadir | Die zierliche, in ihrem schwarzen Kleid und hochgestecktem Haar fast streng aussehende Bürgerrechtlerin strahlte, als sie zur Begrüßung im Funkhaus der Deutschen Welle neben anderen Präsenten auch einen Regenschirm überreicht bekam.

Entsprach dieses Geschenk doch ganz den Worten, mit denen sie einmal ihre Aufgabe beschrieben hatte: Sie wolle Mutter des uigurischen Volks sein‚ die Medizin für sein Leiden, das Taschentuch für seine Tränen und der Schirm, der es vor dem Regen schützt.

Dieser Aufgabe versucht die achtundfünfzigjährige Rebiya Kadir noch immer nachzukommen. Auch wenn die Mutter von elf Kindern dafür ein erfolgreiches Leben als reiche Unternehmerin aufgeben musste. Zu sehr berühre sie das Leiden des eigenen Volkes, dem die elementarsten Menschenrechte verwehrt würden, als dass sie tatenlos zusehen könne.

"Mein Volk will freie Bildung in seiner eigenen Sprache, und es möchte, dass die chinesische Regierung die uigurische Kultur und Traditionen akzeptiert und ihm dabei hilft, sie zu erhalten", erklärt Rebiye Kadir. "Außerdem will mein Volk am wirtschaftlichen Leben teilhaben und seine religiösen Freiheiten gewahrt wissen."

Von der Näherin zur Millionärin

Die Uiguren sind eine eigenständige, turk-sprachige ethnische Volksgruppe, deren Heimatland sich als Ostturkestan Ende der vierziger Jahre einer kurzen Periode der Selbstständigkeit erfreute, seit 1949 jedoch zur Volksrepublik China gehört.

Für ihren mutigen Einsatz saß Rebiya Kadir über fünf Jahre unter härtesten Bedingungen im Gefängnis - alleine zwei Jahre in Isolations- und Dunkelhaft. Erst auf internationalen Druck hin - vor allem aus den USA - kam sie im März dieses Jahres frei.

Dabei war Rebiya Kadir einst eine von den chinesischen Behörden hoch gelobte Modell-Bürgerin: Von der einfachen Näherin stieg sie zur Multimillionärin mit Geschäftsverbindungen in ganz Zentralasien auf.

1995 war sie als Delegierte bei der UN-Frauen-Konferenz in Peking zugegen und wurde sogar als Abgeordnete in das höchste Beratungsgremium für den chinesischen Volkskongress - der "Chinese People's Political Consultative Conference" (CPPCC) - berufen. Doch, so sagt sie, niemand wollte etwas vom Schicksal der Uiguren wissen:

"Während ich politisch nimmer höher aufstieg, erfuhr ich auch immer mehr über Menschenrechtsverletzungen in meiner Region. Ich konnte mein Volk nicht länger belügen oder der internationalen Gemeinschaft gegenüber die wahre Situation in meiner Heimat verschweigen. Also entschloss ich mich, Menschenrechtsaktivistin zu werden.

"Dafür musste ich mein Geschäftsunternehmen opfern, weil es von den Chinesen zerstört wurde. Aber ich hatte mich entschieden, statt eine erfolgreiche Geschäftsfrau lieber eine politische Aktivistin zu sein, die auf die Menschenrechtsverletzungen in China, vor allem aber in meinem eigenen Land, aufmerksam macht."

Europatour soll Aufmerksamkeit wecken

Über das Leiden der überwiegend muslimischen Uiguren ist international wenig bekannt: Laut amnesty international hat Peking dreitausend Uiguren unter dem Hinweis, sie seien Separatisten oder Terroristen, allein in der ersten Jahreshälfte inhaftiert. Rebiya Kadir spricht von einer Verfolgungskampagne der chinesischen Regierung unter dem Deckmantel der internationalen Terrorismusbekämpfung:

"Natürlich gibt es Widerstand gegen die chinesische Fremdherrschaft in meinem Land. Aber es ist ein friedlicher Widerstand - ohne Gewaltanwendung. Es werden keine Terrormethoden angewendet. Der Widerstand ist absolut friedlich, aber die chinesische Regierung will der Welt weismachen, dass die politische Bewegung der Uiguren gewalttätig sei. Aber das trifft einfach nicht zu!"

Um die Welt auf das Schicksal der Uiguren aufmerksam zu machen, suchte Kadir Anfang 2000 Unterstützung bei einer Gruppe durchreisender US-Kongressabgeordneten, denen sie Materialien über die Not der Uiguren in Xinjiang übergeben wollte. Dabei wurde sie verhaftet und wegen angeblicher Weiterverbreitung von Staatsgeheimnissen zu acht Jahren Gefängnis verurteilt.

Die Tatsache, dass fünf ihrer Kinder und ihr Ehemann in den Vereinigten Staaten leben, hat sicher die vorzeitige Entlassung aus der Haft begünstigt.

Zurzeit reist Rebiya Kadir durch Europa, um weiterhin auf die Lage ihrer Landsleute aufmerksam zu machen. In Deutschland will sie bei den Behörden gegen die drohende Abschiebung uigurischer Asylbewerber protestieren und ein uigurisches Verbindungsbüro eröffnen.

Tobias Grote-Beverborg

Qantara.de

Islam in China
Ethnisches Pulverfass in Hanan-Provinz
Noch ist die Ursache für die Unruhen in China zwischen der Bevölkerungsmehrheit der Han-Chinesen und der Hui-Minderheit nicht geklärt. Ein ethnischer Konflikt brodelt jedoch schon länger unter der Oberfläche. Von Kerstin Winter

China
Peking fordert Auslieferung islamistischer Aktivisten
Seit zwei Jahren ist China bemüht, den Kampf gegen die uigurischen Unabhängigkeitsbestrebungen mit dem weltweiten Anti-Terror-Kampf zu koppeln. Nun möchte Peking die Auslieferung islamistischer Aktivisten erreichen, die im Ausland leben, unter anderem in Deutschland.

Pressemitteilung von Human Rights Watch über die Situation der Uiguren

Meniwiy Animiz Rabiye Xanimning shu chaghdiki resimi intayin ölchemlik we Uyghur millitige yarishidighan hem xelqara sorunlargha maslishidighan chiqqan iken. Animizni bundin keyin chong xelqaraliq yighinlarda bundaq yasap qoysanglar.
#bu resimni körüshni xalisingiz

www.qantara.de gha kiring

Unregistered
15-06-06, 16:04
Portrait Rebiya Kadir

Fighting for the Uighurs' Rights

The global war against terrorism provides China with a pretext to persecute its own Muslim population. Human rights activist Rebiya Kadir speaks out about the situation of roughly eight million Uighurs in northwestern China. Tobias Grote-Beverborg reports

http://www.qantara.de/uploads/476/1269/42e680e04fe8a_42e61533734ce_Rebiya_Kadir_klein.jpg
| Bild: photo: DW
Touring Europe for the rights of her people: Rebiya Kadir | The petite human rights activist, her black and white dress and pinned-up hair giving her an almost austere appearance, beamed as she was presented with an umbrella and other presents for her welcome in the studios of Deutsche Welle.

These presents corresponded to the words she once used to describe her task. She wanted to be the mother of the Uighur people, the medicine for their suffering, the paper tissue for their tears, and the umbrella to protect them from the rain.

Rebiya Kadir is still working to achieve this task, even though the mother of eleven children had to give up her successful life as a wealthy entrepreneur to do so. The suffering of her own people, who have been denied the most fundamental human rights, moves her too deeply to be able to watch without lifting a finger.

"My people want free education in their own language, and they want the Chinese government to accept Uighur culture and traditions and to help preserve them," explained Rebiya Kadir. "In addition, my people want to participate in economic life and to know that their religious freedom is protected."

From seamstress to millionaire

The Uighurs are an autonomous, Turkish-speaking ethnic group, whose homeland enjoyed a brief period of independence as East Turkestan at the end of the 1940s. Since 1949 it has belonged to the People’s Republic of China.

For her courageous efforts Rebiya Kadir spent five years in prison under the harshest conditions – two years in isolation and darkness. Only international pressure, especially from the United States, resulted in her release this March.

Yet Rebiya Kadir was once a model citizen highly praised by the Chinese authorities. She rose from simple seamstress to a multimillionaire with business connections all over Central Asia.

In 1995 she attended the UN Women's Conference in Peking as a delegate and was even appointed as a deputy to the highest advisory body for the Chinese People's Congress – the "Chinese People's Political Consultative Conference" (CPPCC). But, she says, nobody wanted to know anything about the fate of the Uighurs:

"While I rose higher and higher politically, I learned more about the human rights violations in my region. I could no longer lie to my people or to the international community about the true situation in my homeland. Therefore I decided to become a human rights activist."

"I had to sacrifice my business because it was destroyed by the Chinese. But I had decided I would rather be a political activist who draws attention to human rights violations in China, particularly in my own country, than a successful business woman."

A European tour to draw attention

The international community knows little about the suffering of the predominantly Muslim Uighurs. According to amnesty international, Peking has imprisoned three thousand Uighurs alone in the first half of this year on the suspicion that they are separatists or terrorists. Rebiya Kadir talks about a persecution campaign pursued by the Chinese government under the guise of the international fight against terrorism.

"Of course there is resistance against Chinese foreign rule in my country. But it is a peaceful resistance – without violence. No terrorist methods are used. The resistance is absolutely peaceful, but the Chinese government wants the world to think that the political movement among the Uighurs is violent. But it is simply not true!"

To draw the world's attention to the fate of the Uighurs, Kadir sought support at the beginning of the year 2000 from a group of visiting U.S. Congress members. When she tried to hand over material about the afflictions of the Uighurs, she was arrested and sentenced to eight years of prison for allegedly disseminating state secrets.

The fact that five of her children and her husband live in the United States certainly helped her obtain an early release from prison.

Rebiya Kadir is currently traveling through Europe in another effort to inform the world about the situation of her compatriots. In Germany she will protest to the authorities about the imminent deportation of Uighur asylum seekers and open a Uighur liaison office.

Tobias Grote-Beverborg

Translation from German: Nancy Joyce

http://www.qantara.de/webcom/show_article.php/_c-476/_nr-412/i.html

Yipek
16-06-06, 04:42
Animiz Rabiye kadeerning hekiketenmu millet soyer dahilarche,ghezep-nepiretke tolghan tuyghuliri ipadilengen hekiketenmu millet anisidek kaltis chushken suriti -iken.bu suretni korup animizgha bolghan hormitim we soygum tehimu ashti.Allah bu buyuk animizning tenini salamet ishlirini utukluk kilghay.

Unregistered
16-06-06, 05:22
Animiz Rabiye kadeerning hekiketenmu millet soyer dahilarche,ghezep-nepiretke tolghan tuyghuliri ipadilengen hekiketenmu millet anisidek kaltis chushken suriti -iken.bu suretni korup animizgha bolghan hormitim we soygum tehimu ashti.Allah bu buyuk animizning tenini salamet ishlirini utukluk kilghay.
************************************************** *
Toghra deysiz, bu qiyapet del 21-esirdiki Uyghur anillirighila emes, Uyghur dadillirighimu simiwol bolalaydu.bu resimni Rabiye xanimning metbuatta elan qilidighan ölchemlik resimi qilsaq yaxshi bolidiken.chünki bu resimde mushu bir dewir Uyghur xelqining meniwiy haliti, medeniyet tereqqiyati,kiyim kechek medeniyiti we siyasi orni qatarliqlar...mujessemlengen iken.men torda bu maqalini körgende resimni köchürelmey maqalinila köchürüp qoyghantim, buni körgen bir tordishim qiyinchiliqimni chüshünüp, Meniwi Animizning Renglik Ölchemlik resimini bu yerge chaplap qoyghanliqigha teshekurumni bildürimen.Qerindashlirim, jenim qerindashlirim, qolimizdin zor ishlar kelmeywatqan belen, bizde nahayiti köp "dana"lar bar. bir Lederning qiyapitining u qiliwatqan dawagha tesiri intayin chong bolidu. her tereptin oylimang, riyalliqtin özingizni ep qachmaydighanla ish bolsa, bu resimni meniwiy Animizning ölchemlik resimi süpitide paydilinish tekliwimge qoshulisiz.

Tokyo
16-06-06, 05:58
Animiz Rabiye Kadeerning bu suritini korup hayajanlaghanlikimdin sbu sheirni tizla yezip koydum

Kolungda ay-yultuz,
Kelbingde chukan.
Tomuringda urghuydu
shundak bir wolkan.
Yashighin ana!
Yashighin uzak!
Yeteyli tanglargha,
Kol tutushup tizrak.

Uyghur Awazi
16-06-06, 21:08
Xitay Hökümiti Milliy Rehbirimiz Rabiye Qadirning Perzentlirini Atalmish Wetenni Parchilash Jinayiti Belen Eyipligen

Öz Xewirimiz: Xitay Hökümiti Xelqara Kishlik Hoquq Paaliyetchisi we Uyghuristanning Milliy Rehbiri Rabiye Qadirning 3- Oghli Qahar Abdureyimnimu Qolgha alghan Amerika awazi agentliqining 2006-yili 16- iyundiki Amerikidin bergen xewirige qarighanda Sürgünde yashawatqan Uyghuristanliqlarning meniwiy anisi, xelqara kishlik hoquq paaliyetchisi, Milliy rehber Rabiye Qadir xanimning üch oghli mushu heptining ikkinchi küni“Milliy bölgünchilik herikiti belen shughullanghan „ ,“ Baj Oghurlighan „ degen betnam belen qolgha elinghan.

Bu Xitay Hökümitining xelqara kishlik hoquq rehbiri , Uyghurlarning meniwiy anisi Rabiye Qadir Xanimning xelqarada elip beriwatqan weten millet dawasini bahne qilip, Uyghur xelqidin we uningdin eliwatqan öchidur. Xitay hökümitining meqsidi Rabiye Qadir xanimning siyasiy herkitige buzghunchiliq qilish iken.

Merkizi Germaniyede bolghan Uyghuristan teshkilatlirining bildürüshiche Rabiye Qadirning 3 oghlining „Xelqara shangxey hemkarliq teshkilati „ning bashliqlar yighini mezgilide qolgha elinishi xelqara jamaetchilikning küchlük diqqitini tartqan. Eslide Xinjiang uyghur aptonum rayonluq qonchaq hökümet 5-ayning axirida Rabiye Qadir Xanimning ikki oghli we bir qizini Amerika Kongerisning Uyghuristangha ziyaretke kelgen ezaliri belen körüshtürmeslik bahanisi belen qolgha alghan bolup, ikki oghulni qoyup bermigen bolsimu xelqara jamaetchilikning bu heqtiki qattiq besimi belen qizi Rushengul Abdureyimni türmidin azat qilip ailiside nazaret astigha alghan edi.

Xitay hökümiti 13-iyun Rabiye Qadirning 3-oghli Qahar Abduriyimni Aqsu sheheride tutup, put qolini kishenlep, yolochilar aptobusigha selip, yol boyi sazaye qip ürümchige keltürüp, her üch oghulni yeni Qahar Abdureyim, Ablikim Abdureyim, Adil Abdureyim qatarliqlarni“baj oghurlighan „ we“döletni parchilash jinayiti belen shughullanghan „ degen atalmish jinayet belen eyipligen.

Egiligen melumatqa qarighan chaghda ularning nege qamalghanliqini hetta ailisidikilermu bilmeydiken. Biraq ularning ailisidikiler Hökümet teripidin chiqirilghan“ qutiratquluq qilish, saqchilar belen qarshilishish, baj oghurlash „ jinayetliri belen pütülgen bu atalmish eyipnamini tapshurup alghan.

Milliy rehbirimiz Rabiye Qadirning 11 perzenti bar bolup, u özining rehberlikidiki“Amerika uyghur birleshmisi „ namidin bayanat elan qilip, Xitay hökümitining bu qilmishini eyiplep, biguna üch oghlini derhal qoyup berishni telep qilghan. Shundaqla özining Amerikidiki kishlik hoquq we insan heqliri paaliyitini sewep qilip, Xitay hökümitining üch oghlini jazalash hoquqining yoqliqini, hemde Xitay hökümitini xelqara insan heqliri we kishlik hoquq qanun-nizamlirigha hörmet qilip, perzentlirini qoyiwetishni we yaki ularning pasportlirini qayturup berip Amerikigha ketishige yol qoyushni telep qildi.

Xewer tepishimizche, Milliy rehbirimiz Rabiye Qadir xanimning perzentlirige, eyiplengendin keyin qandaq hökümning chiqirilishi, Rabiye Qadirning siyasiy paaliyitini axirlashturush yaki axirlashturmasliqi bilen munasiwetlik halqiliq mesile bolup, bu heqte Xitay Hökümitining Xinjiang uyghur aptonum rayonluq qonchaq hökümiti Rabiye Qadir Xanimni axbarat wastilliri arqiliq agahlandurghan.

Milliy rehbirimiz Rabiye Qadir xanim xitay hökümitining yoqarqi tehditlirige qarita, weten millet üchün elip beriwatqan kishlik hoquq, insan heqliri we demokiratiye herikitini, ailisidikilerning beshigha kelish ihtimali bolghan bexitsizliklerni bahane qilip toxtatmaydighanliqidin ibaret meydaninini eniq bildürgechke, Xitay hökümiti bu xil kollektip görege elishtin ibaret teroristik waste arqiliq uningdin qattiq öch elishqa urunmaqta iken.

Xewerni teyyarlighuchi: Adiler

Kanada
16-06-06, 21:17
Animiz Rabiye Kadeerning bu suritini korup hayajanlaghanlikimdin sbu sheirni tizla yezip koydum

Kolungda ay-yultuz,
Kelbingde chukan.
Tomuringda urghuydu
shundak bir wolkan.
Yashighin ana!
Yashighin uzak!
Yeteyli tanglargha,
Kol tutushup tizrak.
yaxshi yeziliptu.... yene yezip tursingiz, rexmet!....

yene bir gep, sizning shiiringizni kochurup ishlitishke bolamdu? men bir film ishlimekchitim, bu shiirni ariliqta paydilinay digen, rexmet!....

Unregistered
16-06-06, 22:21
Originally Posted by UAA PR
UAA Condemns China’s Arrest of Rebiya Kadeer’s Three Children

For Immediate Release
Phone: 202-321-2388
Email: aseytoff@uyghuramerican.org

Wednesday, June 14, 2006

Washington – The Uyghur American Association (UAA) condemns the unlawful arrest of Ms. Rebiya Kadeer’s three adult children by the Chinese government in strongest terms and demands their immediate release.

“I demand the Chinese government to release immediately my three sons because they are all innocent. The Chinese government has no right to punish them on false charges for my human rights activities in the United States,” said Ms. Rebiya Kadeer, president of UAA.

On June 13, the Chinese authorities officially charged Kahar Abdureyim on alleged tax evasion, Ablikim on alleged conspiracy to overthrow the government, and Alim on alleged tax evasion and attempt to divide the country. This is the first time Ms. Kadeer’s eldest son Kahar has been charged on tax evasion and brought from Aksu to Urumchi handcuffed and chained on a mini-bus by Chinese police. Chinese police delivered arrest warranties to Mamat Kadeer, Ms. Kadeer’s younger brother in Urumchi, who is also put under house arrest. Currently, Ms. Kadeer’s daughter Rushangul is still under house arrest. Her grandchildren are not allowed to leave their homes and go to school. Police are present in all of the Kadeer family houses.

In fact, Ms. Kadeer’s three adult children – Ablikim, Alim and Rushangul – were initially detained on May 30 to stop them meeting with a U.S. Congressional delegation affiliated to the U.S. Congressional Human Rights Caucus. On June 1, Chinese police told Ms Kadeer’s three adult children and four grandchildren that they were being taken out of Urumchi for “sightseeing”. The grandchildren, between four and 15 years of age, witnessed the police beating Alim and Ablikim halfway to the destination. One of the Chinese policemen gave a mobile phone to Rushangul to call and inform Ms. Kadeer that Alim and Ablikim were being beaten up. Then, police took away the phone as soon as she told Ms. Kadeer what was happening.

The Uyghur Diaspora is extremely concerned with the initial detention and present arrest of Ms. Kadeer’s adult children. The Uyghur communities and organizations around the world staged large-scale demonstrations against China’s inhuman treatment of the Kadeer family last Friday. The U.S. government has been consistently raising the harassment of Kadeer family members with the Chinese officials both in Washington and Beijing since May 30. However, the Chinese authorities are determined to continue violating the Kadeer family’s human rights by arbitrarily detaining and arresting the adult children.

“By unlawfully detaining and arresting my innocent children, China is once again demonstrating to the world where it stands in terms of human rights and how far it can go when it comes to violating the fundamental human rights of the Uyghur people. By arresting them, China is telling the whole world that it can do anything to any Uyghur at any time for any reason with impunity. Therefore, the international community has to take more concrete steps to pressure China to stop such blatant human rights abuses.”

Ms. Rebiya Kadeer’s family and former business associates have faced almost constant harassment by Chinese police ever since she was first detained in Urumchi in 1999, but particularly since her release and exile to the U.S. and her outspoken criticism of the Chinese government’s treatment of the Uyghur people. Ms. Kadeer’s detention in 1999, which then led to her formal arrest and final sentencing on political charges, came when she herself tried to contact a visiting U.S. Congressional delegation. Ms. Kadeer was sentenced to eight years in prison, but released early and immediately flown to the U.S. on March 17, 2005, just days before U.S. Secretary of State Condoleezza Rice was due to visit Beijing.

Tokyo
16-06-06, 23:12
Salam Kanada,

Mening sheirimni yakturup kalghanlingizgha koptin -kop rehmet.elwette sheirimni kochurup ishletsingiz bolidu.emma sheirimni ishletkende mening Tokyo -digen isim bilen ishletsingiz.

Unregistered
18-06-06, 06:06
Bolsa 23-chisla Meniwiy ANIMIZ Rabiye Qadirning üch oghli we erkrk qerindishi Memet Qadirning qolgha elinghanliqi we barliq siyasiy aktiplirimizning naheq turmida yetiwatqanliqi sewebidin xitaygha qarshi qilinidighan namayishta hemmimiz Uyghur qiyapetlirini toluqraq gewdilendürsek deymen. bolupmu qizlar chirayliq eneniwiy kiyimlirini kiyip chiqsa, erler kastum burulka we doppa belen chiqsa.

Unregistered
18-06-06, 10:13
hemmimiz dostlirimizgha xewer berip qoyayli.

Unregistered
19-06-06, 03:56
Portrait Rebiya Kadir

Fighting for the Uighurs' Rights

The global war against terrorism provides China with a pretext to persecute its own Muslim population. Human rights activist Rebiya Kadir speaks out about the situation of roughly eight million Uighurs in northwestern China. Tobias Grote-Beverborg reports

http://www.qantara.de/uploads/476/1269/42e680e04fe8a_42e61533734ce_Rebiya_Kadir_klein.jpg
| Bild: photo: DW
Touring Europe for the rights of her people: Rebiya Kadir | The petite human rights activist, her black and white dress and pinned-up hair giving her an almost austere appearance, beamed as she was presented with an umbrella and other presents for her welcome in the studios of Deutsche Welle.

These presents corresponded to the words she once used to describe her task. She wanted to be the mother of the Uighur people, the medicine for their suffering, the paper tissue for their tears, and the umbrella to protect them from the rain.

Rebiya Kadir is still working to achieve this task, even though the mother of eleven children had to give up her successful life as a wealthy entrepreneur to do so. The suffering of her own people, who have been denied the most fundamental human rights, moves her too deeply to be able to watch without lifting a finger.

"My people want free education in their own language, and they want the Chinese government to accept Uighur culture and traditions and to help preserve them," explained Rebiya Kadir. "In addition, my people want to participate in economic life and to know that their religious freedom is protected."

From seamstress to millionaire

The Uighurs are an autonomous, Turkish-speaking ethnic group, whose homeland enjoyed a brief period of independence as East Turkestan at the end of the 1940s. Since 1949 it has belonged to the People’s Republic of China.

For her courageous efforts Rebiya Kadir spent five years in prison under the harshest conditions – two years in isolation and darkness. Only international pressure, especially from the United States, resulted in her release this March.

Yet Rebiya Kadir was once a model citizen highly praised by the Chinese authorities. She rose from simple seamstress to a multimillionaire with business connections all over Central Asia.

In 1995 she attended the UN Women's Conference in Peking as a delegate and was even appointed as a deputy to the highest advisory body for the Chinese People's Congress – the "Chinese People's Political Consultative Conference" (CPPCC). But, she says, nobody wanted to know anything about the fate of the Uighurs:

"While I rose higher and higher politically, I learned more about the human rights violations in my region. I could no longer lie to my people or to the international community about the true situation in my homeland. Therefore I decided to become a human rights activist."

"I had to sacrifice my business because it was destroyed by the Chinese. But I had decided I would rather be a political activist who draws attention to human rights violations in China, particularly in my own country, than a successful business woman."

A European tour to draw attention

The international community knows little about the suffering of the predominantly Muslim Uighurs. According to amnesty international, Peking has imprisoned three thousand Uighurs alone in the first half of this year on the suspicion that they are separatists or terrorists. Rebiya Kadir talks about a persecution campaign pursued by the Chinese government under the guise of the international fight against terrorism.

"Of course there is resistance against Chinese foreign rule in my country. But it is a peaceful resistance – without violence. No terrorist methods are used. The resistance is absolutely peaceful, but the Chinese government wants the world to think that the political movement among the Uighurs is violent. But it is simply not true!"

To draw the world's attention to the fate of the Uighurs, Kadir sought support at the beginning of the year 2000 from a group of visiting U.S. Congress members. When she tried to hand over material about the afflictions of the Uighurs, she was arrested and sentenced to eight years of prison for allegedly disseminating state secrets.

The fact that five of her children and her husband live in the United States certainly helped her obtain an early release from prison.

Rebiya Kadir is currently traveling through Europe in another effort to inform the world about the situation of her compatriots. In Germany she will protest to the authorities about the imminent deportation of Uighur asylum seekers and open a Uighur liaison office.

Tobias Grote-Beverborg

Translation from German: Nancy Joyce

http://www.qantara.de/webcom/show_article.php/_c-476/_nr-412/i.html

Uyghur Awazi Posts: n/a

Sherqi Türkistan Xelqige Murajet! -1

Uyghur Awazi Posts: n/a

Sherqi Türkistan Xelqige Murajet!

--------------------------------------------------------------------------------

Nöwette Uyghur weten millet dawasi muhim bir basquchqa kirdi.xelqara jemiyet erzimizni anglashta aktip bir meydanda turiwatidu. Meniwiy Animiz Rabiye Qadirning bu xizmettiki roli pewquladde küchlik bolghachqa, uning qilidighan ishliri köp we qilghanliri nahayiti ehmiyetlik bolmaqta. anglighan xewerlerdin qarighanda qilinghan ish köp bolghachqa chiqimmu köpüyip, özining iqtisadiy ehwali belen berdashliq bereleydighan derijidin eship ketiptu.bu exwaldin Uyghur teshkilatlirining xewiri barmu yoq bilmeymiz.eger bu ish dawamlishiwerse qanche on yildin beri elip beriliwatqan dawagha nahayiti zor ziyan bolidu.
Eger Rabiye Apimiz özining elip beriwatqan paaliyetliride iqtisadiy tereptin qiyinchiliqqa uchrighan bolsa qarap tursaq bolmaydu.Xelqaradiki Uyghur teshkilatliri bolupmu Dunya Uyghur Qurultiyi bu ehwalgha jiddiy köngül bölüp, Sherqi Türkistan xelqige we xelqaradiki insanperwer teshkilatlargha seperwerlik xizmiti ishlep, Meniwiy ANIMIZ Rabiye Qadir Xizmetlirige bewaste yetekchilik qiliwatqan UAA yaki Xelqara Uyghur Insan heqliri We Demokiratiye Fondi(IUHRDF)ning xizmetlirige qulayliq yaritip berishi kerek.
Meniwiy Animiz Rabiye qadirning dawayimizdiki rolinining qanchilik derijide bolghanliqi we bolidighanliqi heqqide hemmimiz emiliyetke uyghun bolghan chüshenchige ege bolsaq, bu ish anche qiyingha toxtimaydu.bu heriketning meqsidi:
1) Meniwiy Animizgha kündilik xizmettiki Uyghur weten millet dawasida zörür bolghan materiyallar yetishmesliktin chüshidighan rohiy besimni yenggillitish.
2)Meniwiy Animizgha turalghu öy,mihman kütüsh, muxbirlarni kütiwelish, yemek -ichmek, keyim-kechek, qatnash, telefon, Internet we ishxane eswapliri qatrliqlardin keliwatqan rohiy besimlarni yeniklitish.
3)Meniwiy Animizgha Adem küchi, eqliy küch we ishxane eslilheliri kem bolushtin chüshiwatqan rohiy besimni yeniklitish.
Qerindashlirim biz bu dawaning tarixini, tereqqiyatini, netijillirini, tejiribe sawaqlirini yekünleydighan waqit keldi.teshkilatni qanche köp qursaqmu, bashliqni qanche köp saylisaqmu, qurultayni qanche köp achsaqmu paydisi anche bolmidi. emma Milliy rehbirimiz Rabiye Qadir Xanim erkin dunyagha chiqqandin keyin, bu dawada dewir bölgüch hadesiler boliwatidu.buninggha birinchidin; uning Xitay türmiside yatqanliqi, ikkinchidin;Amerikida yashawatqanliqi;üchünchidin xitay hökümiti belen herqandaq bir shekilde muresse qilmighanliqi, üchünchidin; bu dawa üchün jeni, meli, perzenti, jemeti we pütün ailisining teqdirini dorgha tikkenliki qatarliq yene nurghun hadesiler sewep boliwatidu.pursetni chingraq tutayli!keyin isit degen bilen ornigha kelmeydu.
Teklip Milliy rehbirimiz Rabiye Qadir belen Sherqi Türkistan xelqi arisida eqilge eng muwapiq shekildiki bir chüshünish hasil qilayli.Xelqimiz uning nurghun tereplerdin erkin dunyada yashawatqan her bir Sherqi Türkistanliqqa qarighanda Iqtisadiy qiyinchiliq ichige kirip qalghanliqini bilse, bisatini setiwetip bolsimu uninggha yardem qilidu. xeliqqe emeliy ehwalni anglitip, xelqimizning bu ishqa atighan hediye we yardemlirini Meniwiy ANIMIZ Rabiye Qadirgha bewaste yetküzüp beridighan charidin birni tepip chiqsaq.

Hörmet belen:
Yawropadiki Uyghur Jamaetidin

18.06.06

Unregistered
19-06-06, 14:47
Rabiye Apimizning beshigha chüshüwatqan bu egher künler uzaq qalmay ötüp ketidu.U wetendimu hoquq we iqtisad merkezleshken bir ANA idi. chet-eldimu Xuda buyrisa shundaq bolidu. bu bir waqit meselisi.bu ötkünchi dewirde uninggha beghishlap, uning barliq ishliri onggha tarqandin keyin, uningdin qobul qilghan bolsa endin bu Uyghurni oghal balidek ish qildi deyeleymiz.