PDA

View Full Version : Nury Turkel - Al Jazeera's Riz Khan TV program

Unregistered
10-07-09, 14:45
You can view the two part program that Al Jazeera's Riz Khan did yesterday. Our own Nury Turkel was one of the two guests interviewed in this program.

Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=n7bEVgcJJpE
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=00T9YWEj9N4

Unregistered
10-07-09, 15:34
Mushu yeqindin qarap baqsam mushundaq sozleydighan ishlargha Nurini ewetsek hoddisidin toluq chiqqidek. BUndaq sohbetlerde gepni ashundaq jayida qilmisa bolmaydu

Unregistered
10-07-09, 15:45
Nuri yahshi sozlewatidu.

Unregistered
10-07-09, 15:55
it is very intellectrual and good interview. I enjoined to watch it.

ss

Unregistered
10-07-09, 16:03
Barikalla Nori Tulkar !!!!

qong sahnilarde sozlaydighan yarlarde Nuri qiksa shundak mazmunluk sozlaydikan.

Unregistered
10-07-09, 21:13
it is very intellectrual and good interview. I enjoined to watch it.

ss

Nuri did not mention about east turkstan at all. That is the real reason we don't want to carry chinks flag! Which part of the conversations are intellectural, I don't see it!

Unregistered
11-07-09, 01:19
Barikalla Nuri Ependim, Bek Yaxshi Sozlepsiz!

Nahayiti yuquri sewiyede sozlepsiz. Nechche aylar burunmu sizning NPR diki Diane Rehm programmisida, Xitayning Amerikidiki Elchixanisi bayanatchisi bilen bolghan sohbitingizni anglighan idim. Teningiz salamet bolsun. Sizge, ata-aningizgha rehmet.

Unregistered
11-07-09, 08:17
Nuri Turkel biz sizni söyimiz. xudayim sizge teximu eqil ata qilsun.

Unregistered
11-07-09, 11:16
Nuri Turkel biz sizni söyimiz. xudayim sizge teximu eqil ata qilsun.

mushu sozlewatqanlarning hemmisining gepi bekla qelipliship ketken, yadliwalghandekla sozleydu, nurimu shundaqken. peqet yengiliq yoq. uning sozini yenidiki amerikiiqlningkige selishtursaq perq xelila chong. sel-pel ijadiy bolayli, sharaittqa qarap yengi pikir qilayli. hey boldila.

Unregistered
11-07-09, 12:02
sozlewatqanlarning hemmisining sozining we pikrining ohshash bolishi eslida yahshi bir. bu bir teshkilatchanliq we pikir birligining bishariti. hemme adem oz hayishi boyunche sozlep yurse bolmaydu. ijabi boldum dep ozimiz pakit toqup chiqsak bolmaydu. eger mumkin bolsa siz ulardin kutken we telep qilghan yingiliq we ijabilikni bizge chushendurgen bolsingiz.

Unregistered
11-07-09, 12:28
mushu sozlewatqanlarning hemmisining gepi bekla qelipliship ketken, yadliwalghandekla sozleydu, nurimu shundaqken. peqet yengiliq yoq. uning sozini yenidiki amerikiiqlningkige selishtursaq perq xelila chong. sel-pel ijadiy bolayli, sharaittqa qarap yengi pikir qilayli. hey boldila.

Siz teximu nochi sozlisingiz, sizmu chiqip sozleng! Hichkim sizni sozleshtin tosup qoyghini yoq. Bilsek-bilmisek, mushundaq xelqara chong sehnilerde, In'giliz tilida (we yaki bashqa chet'el tillirida) Alim ependim, Nuri ependim we Ruqiye xanim qatarliq qedirdanlirimizning sozliginining ondin birini siz texi sozliyelmeysiz. Yaq sozliyeleymen desingiz, biz sizge hazirla sozlesh soruni hazirlap bereleymiz, qeni, meydan'gha chiqalamsiz?

Uyghurlarning derdige qolidin kelishiche yetiwatqanlargha teshekkur-rehmetler bolsun. Ularni ghajilawatqanlargha lenetler bolsun.

Unregistered
15-07-09, 16:36
Nuri Turkel yeqindin buyan nahayiti yahxi sozlevatidu. ozining kespi jehettiki qabiliyiti Uyghur mesilisini meghizliq, ispatliq, hemde redye qayturidighan yerge kelgende herguzmu otkuzup qoymay, nahayiti janliq hem jenggivarliq bilen sozlavatidu. hetta englis tilidiki kixilermu uning democracy nowdiki sozini anglap qayil boluxti. menmu yeqindin beri muxundaq Uyghurningmu barliqidin nahayiti pehirlendim, hemde yerlik radiosining programmigha qatnixip berximdiki teklivini ret qildim. Engilische seviyem nachar bolmisimu, putun Uyghurlirumning teqdirige taqixidighan ixqa yenggillik qilghum kelmidi, gipimiz biryerdin chiqmisa bolmaydu. ahirda yene bir texekkur.

Unregistered
15-07-09, 23:30
Men siz hekiten kuxilimen;
" menmu yeqindin beri muxundaq Uyghurningmu barliqidin nahayiti pehirlendim, hemde yerlik radiosining programmigha qatnixip berximdiki teklivini ret qildim. Engilische seviyem nachar bolmisimu, putun Uyghurlirumning teqdirige taqixidighan ixqa yenggillik qilghum kelmidi"

I am very disappointed uighurs PR skills, and questioned myself about the role of WUC and UAA. The people just are ignoring the genocide. In order to have something from American GOV, you need to win hearts of american public as you did in Turkey. IF not, stop bullshitting and asking Obama to say something. I am also very disappointed by every memeber of UAA and Nury Turkel's comment on Aljeziro and NPR. I understand you did great job, and I am prod of you, your parents are prod of you. But I expected you should have had well round consultation before you came up with the Media. It is the only chance for uighurs to express the feeling. Nury, infact, you did great job on speaking as an American, but I wanted you to speak as an Uighur who were also suffered,and express uigjhurs misery.

However, I am still prod of all you. But I want the uaa to organize a mass compaign about this genocide. Please spend some money and work on this public compaign rather wasting your time with none-sense media. The media comes itself when there is public support. If you don't money spend please ask uyghurs all around world.

Unregistered
16-07-09, 09:18
nurining koz qarishliri we meydanini bilmekchi bolsingiz buni korung.

Nury Turkel: Why Western leaders have failed the Uighurs

When I was growing up, we Uighurs were discriminated against because of our race, of course. But at least back then the Beijing government didn't try to portray us as terrorists. At least the Han Chinese weren't made to believe that we were evil. I went from East Turkistan to China proper for my university education, and nobody made me learn Chinese. We might not have been politically free, but we had some level of religious and cultural choice. And it's not like that now. These days, you have to learn about Uighur history in Chinese.

So the way events have unfolded is not surprising – but the scale of it is. The government has a history of brutal crackdowns, but nothing like this: what's happening in Urumqi is at another level. It's horrifying. And one thing has to be made clear: the people who have taken to the streets are not separatists. They are not terrorists. They were carrying a Chinese flag. It takes a lot for a Uighur to carry a Chinese flag, but they knew what the consequences of stepping outside of the legal framework could be. They are law-abiding Chinese citizens demanding justice. And yet they were labelled separatists, and ruthlessly punished. After another protest in 1997, we saw mass arrests, disappearances, torture, draconian prison sentences and executions. My fear is that the same could happen to those locked up after the demonstrations now. And no Chinese lawyer will dare to defend them.

In such dire circumstances, Uighurs living abroad are, of course, desperate to contact their friends and relatives at home. But my friends say to me that they don't dare to call or email, because they are scared that they could make their family subject to action from the government, and so they're sitting on their hands. It's terrible to be cut off like that.

In the face of such repression, such a limited reaction from the international community is incredibly disappointing. Powerful leaders around the world have assured the Uighurs that they will come to their aid when they make peaceful, legitimate demands – and now that has happened, and all the White House can manage is to call on all parties to restrain themselves. And the European leaders have remained silent.

In Iran, where their national security is at stake, Western leaders have jumped at the chance to condemn the actions of a repressive regime; but in China, the value of human rights has been trumped by considerations of national interest. We expected statesmen to speak up, and they have failed us. Meanwhile, the international media, which is sceptical of Chinese claims on every issue from Tibet to Taiwan, takes the government's claims at face value.

The truth is that whatever they claim, this crackdown doesn't bring peace and security closer: it pushes them further away. What the Uighurs want is not unreasonable. If the provincial government had done their job and brought to justice the criminals who beat up Uighur workers in a toy factory, none of this would have happened.

But there are larger issues at stake. Since I left, life in China for the Uighurs has gotten worse on all fronts. All the things we used to value, like our own language, our religious freedom, have been taken away. But those are the things we draw our identity from. If they are taken away with violence, what else is left?

Of course the Uighurs are fed up: they are living in an open prison. In theory, at least, you shouldn't have to be Han Chinese to live freely in China. The Uighurs have the same rights as everyone else.

The author is a Uighur-American lawyer and activist living in Washington

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/nury-turkel-why-western-leaders-have-failed-the-uighurs-1736225.html

Unregistered
16-07-09, 13:26
He is a very well educated guy and he is a typical uyghur. He has done quite alot for his people and has been doing so. Please stop saying anything about him now. Yes, I did post a comment here saying he did do a good job, but we expected him to do better than that. However, overall he did great!

Unregistered
16-07-09, 14:03
Thank You!

He is a very well educated guy and he is a typical uyghur. He has done quite alot for his people and has been doing so. Please stop saying anything about him now. Yes, I did post a comment here saying he did do a good job, but we expected him to do better than that. However, overall he did great!

Unregistered
16-07-09, 14:36
Nury Turkelning nurghun hever organlirida sozlavatqini hetayning jinigha tigip, buyerde tuhumdin tuk undurup, hetta chirayyi gepi digendek chupey geplerni qilip, uning uyghurlardiki ozrazini chuxurmekchi bolivatidu. herguzmu bu rezillerning damigha chuxmeslikimiz kirek. bu torda hetay jasuslirining az emeslikige heqiqeten ixendim. poq yeyix ixtning qurtliri.

Unregistered
16-07-09, 18:09
xitay uyghurlarni qanliq basturdi dimek, 5- iyul waqesi dimek.

Unregistered
16-07-09, 23:37
Nuri turkelge chirayliq pikir birishke bolmamdiken bu meydanda? nimishke uning sozligen sozige bir chirayliq ilmi birilgen pikirlerni ochurwitisiler? Nuri nime uchun sozliride ustiliq bilen xitayning teshwiqatidikilernila chorideydu? nimishke qanliq qetli'amda olgen sanaqsiz ksihlerni xitay oqqa tutqanliq toghrisida eniq sozlimeydu? bu pikir detheqiqetqu? nimishke bu pikirge yazsa ochurwitisiler? bu eghizni yumup, erkin ilmi pikirni tosaydighan dikatatorche tor betmu??

Unregistered
17-07-09, 19:28
Nuri barikalla sizdek uyghor oglanidim pehirlendim, siz bizning awazimizni dunyaga anglatingiz.
Sizdek ihtidarlik oglanlarning koplep qikixini umut kilimen